onsdag den 20. maj 2015

Lagkage med kakaoflødeskum og kys

Denne lagkage er en gammel klassiker i min familie. Den er blevet lavet utallige gange til alle familiemedlemmernes fødselsdage. Det er efterhånden længe siden at der var børn i familien og den gamle klassiker er lidt blevet glemt og udbyttet med nye mere fancy kager. I morgen er det min fødselsdag, jeg havde planlagt at lave nogle lækre æble-cheesecake og kom pludselig i tanker om at jeg måtte have en lagkage på min fødselsdag. Så her får I min families hemmelige lagkageopspskrift.

Fødselsdagslagkage med kakao og kys 


Ingredienser

- 3 stk. Lagkagebunde
- 1/2 L fløde
- ca. 2 spsk kakao
- ca 70 g marengskys

Glasur
- flormelis
- kakao
- vand


Pisk fløde til en let skum. Vend forsigtigt kakao i med en dejskraber, herefter knuses kyssene og vendes i. 
Læg en lagkagebund på et serveringsfad, kom halvdelen af kakaoflødeskummen på og herefter nogle knuste kys, det gentages. Kom til sidst den tredje bund på toppen.
Bland flormelis, kakao og vand til glasur, og smør det på toppen af kagen.
Lad den eventuelt stå i nogle timer før serveringen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar