tirsdag den 31. marts 2015

Nem honningristet musli


Jeg lavede en meget lækker hasselnødde-is her forleden. Det sjove var, at man ikke skulle bruge selve hasselnødderne men kun deres smag. Jeg syntes at det var forfærdeligt spild at smide alle de fine hasselnødder ud, så jeg gik straks i gang med at lave denne meget simple og utroligt lækre müsli. Jeg lavede dobbeltpotion da jeg havde vildt mange hasselnødder: 


Ingredienser til müsli:
  • 2 1/2 dl havregryn
  • 1 dl solsikkekerner
  • 1/2 dl selvvalgte kerner/gryn (det er forskelligt hvad man lige har ligende, så jeg plejer gerne at eksperimentere lidt eks. med: græskarkerner, sesamfrø, kerneblanding, boghvede)
  • 1/2 dl hørfrø
  • ca. 1 dl ristede hasselnødder (gerne flere - det er altid skønt med mange nødder!)
  • 1 dl kokos
  • 2-3 spsk. honnning

Kom alle ingredienserne på en pande, og bland det godt sammen. Rist müslien til den får en gylden farve, ikke sort! Det går der ca 10-15 min med, afhængigt af ens komfur. Hæld det ud på et stykke bagepapir, så det får lov at køle lidt af (det er så müslien ikke klister sammen til en stor klump, og bliver blød). 
GOD FORNØJELSE!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar