lørdag den 11. juli 2015

Cookies (DE BEDSTE!)

Disse cookies er noget af det bedste jeg nogensinde kommer til at lave. De er måske simple, men nøøøj hvor siger det intet om smagen. Jeg har efterhånden masseproduceret disse cookies, og serveret dem i til alle lejligheder. Denne gang blev det på loppemarkedet i Rågeleje, hvor folk tog godt imod dem :) Jeg har, fra min amerikanske tante, fået af vide at de er bedre end hendes afdøde bedstemors. Det var da ellers det største kompliment jeg hidtil har fået :)

Chocolate cookies (ca. 14 stk.) 

Indgredienser: 

  • 140 gram smør
  • 145 gram brun farin
  • 115 gram sukker
  • 1 æg
  • 240 gram mel
  • 1 tsk salt 
  • 1 1/2 tsk vaniljepulver
  • 1/2 tsk natron
  • 1 tsk bagepulver
  • 150 gram chokolade (mørk, lys eller hvid chokolade)
  • 100 gram hakkede hasselnødder 
Pisk sukker, brun farin og smør godt sammen med snoede piskeris på en røremaskine. Tilsæt æg og rør igen. 
Tilsæt salt, bagepulver, vaniljepulver, natron og mel og rør forsigtigt videre. 
Vend til sidst den hakkede chokolade og evt nogle hakkede nødder i dejen. Hvis du vil have at dine cookies har en eksemplarisk konsistens kan du lade dejen hæve i køleskabet i op til 72 timer. Hvis ikke du gider vente, kan du også få en fantastisk resultat. 
Lav klumper som trykkes lidt ned på en bageplade med god afstand, da de flyder meget ud. Bag dem i ovnen ved 175 grader (lidt mindre hvis der er varmluft). Bag den i 15-17 min alt afhængigt af din ovn, det er vigtigt at du kigger til dem, nogle kan være før færdige end andre. De er færdige når de har en gylden kant og blød midte. Cookies’ne lægges på en rist til afkøling før de enten spises, eller bevares i en lufttæt beholder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar